Psst! Ben je benieuwd waar we ons mee bezig houden? Schrijf je snel in voor onze maandelijkse Paper!

logo Folded Paper logo-open
header-background

Storytelling: een praktijkvoorbeeld.

Geschreven door: Folded Paper in de categorie:

Stel voor je zit in de bus. Je kijkt om je heen en ziet grote reclameborden, je denkt niet na, alles om je heen vertelt iets aan je. De nieuwe sneaker van Nike of de goedkope Airbnb aanbieding. Onbewust wordt er bakken informatie heel subtiel aan je verteld. Dit is niet nieuw en de trucjes zijn inmiddels ook bij iedereen bekend. Toch lichten wij graag een schoolvoorbeeld uit.

Hoe vertel jij als bedrijf wat jouw verhaal is? Deze zoektocht kan je alleen aangaan maar het is leuker en effectiever om dit samen te doen. In het onderstaande voorbeeld zie je hoe “simpel” het kan zijn.

Van Moof

Een bedrijf dat precies weet hoe je warm gemaakt moet worden voor hun diensten. Heel plat gezegd is van Moof een fietsenwinkel. Stiekem is dit een guilty pleasure van ons. Het merk weet precies hoe je moet omgaan met straks design, een top website, een goed product en een ijzersterk verhaal.

We ontleden het verhaal

Een goed verhaal heeft minimaal: een kop, middenstuk en staart. Wij maken alles zo eenvoudig mogelijk. Dus bij van Moof ziet dit er als volgt uit: (kop) “hoi wij vinden dat de wereld te veel fietsen weg gooit”, (middenstuk) “dat lossen wij op door een abonnement op fietsen te introduceren zodat niemand zijn fiets weg gaat gooien” en (staart) “jij geeft toch ook om het milieu?”. In een klap pak je hier de kern mee. Doordat je top op het bot van het verhaal bent gekomen heb je talloze stukjes die je verhaal kunnen verrijken.

Slimme truckjes die op emotie inspelen

Het zijn “slimme fietsen” die Van Moof verkoopt. Alle fietsen worden voorzien van een GPS tracker. Hun service omvat, tegen een kleine betaling, het terug vinden van een gestolen fiets. De mensen die de fietsen gaan opsporen noemen ze bike hunters. Hieronder zie je hoe zo’n actie in zijn werk gaat.

Op het moment dat je zo met je bedrijf omgaat verdien je het om te groeien!

Slotwoord

Van Moof weet als de beste hoe ze een imago moeten aanmeten. Zo heet een fietsenmaker bij van Moof een bike docter. Zullen we de klanten “moofies” noemen?

 


Wil jij als eerste op de hoogte zijn? Schrijf je dan in voor de updates!

Wat we nog meer hebben geschreven:

header-background
Waar wacht je nog op?
We hebben voor elk probleem een passende oplossing!

Overtuigd van onze kwaliteiten? Of wil je graag wat meer weten over de mogelijkheden en de kosten? Neem vandaag contact op en we komen binnen een werkdag bij je terug. Ook buiten kantooruren, doen we niet moeilijk over.

Launch me to succes