Psst! Ben je benieuwd waar we ons mee bezig houden? Schrijf je snel in voor onze maandelijkse Paper!

logo Folded Paper logo-open
header-background

3 gratis tips over hoe je het beste om kan gaan met illustraties

Geschreven door: Folded Paper in de categorie:

Het uiten van een verhaal kan op meerdere manieren. Je schrijft een boek, vertelt het verhaal zelf (podcast), maakt een video, animeert het of je raadt het al je illustreert het. In dit blog zullen wij stilstaan bij wat de voordelen van illustratie zijn en hoe je dit het beste kan inzetten.

Tip 1: In één oogopslag zet je een sfeer neer

Een platform kan vrij snel onpersoonlijk overkomen. Het heeft vaak grote lijsten met gebruikers en vele opties. Als je weet met wat voor type platform je te dealen hebt kan er direct sfeer worden toegevoegd in de intro. Samen met de tekst zorg je voor een introductie waar de gebruiker niet omheen kan.

 

Tip 2: Beeld zegt meer dan duizend woorden 

Het bespaart je tijd en zorgt er voor dat je niet veel hoeft op te schrijven. Het kan de start zijn van een verhaal of een verdieping. Je wilt niet iedere keer je verhaal opnieuw van a tot z moeten uitleggen. Het is dus praktisch om aan de hand van een illustratie je verhaal te kunnen vertellen. Het inzetten van een “praatplaat” zorgt voor een verduidelijking van je initiële boodschap.

Tip 3: begin met iets kleins, breid dan pas uit

Vaak krijgen wij de vraag of we een serie illustraties kunnen maken. Heel leuk. Alleen starten wij altijd bij één illustratie. Je kan goed de aandacht vestigen op de stijl. De grootste fout die je kan maken is zoveel mogelijk willen vertellen in één illustratie. Dus eerst begin je met de kern van je boodschap. Ook kan je op deze manier vaststellen hoeveel werk het is om dit op te schalen. Dus heldere communicatie en afspraken zijn vereist.

Hoe zet je illustraties in?

Waar wij het liefst illustraties voor maken zijn platforms, lange termijn storytelling campagnes en animaties. Het zorgt voor consistentie in je online marketing. Dit resulteert in herkenbaarheid en daar wordt iedere klant blij van.

Bovenstaande is een voorbeeld uit de praktijk. Avans Hogeschool heeft ons gevraagd om samen de volgende uitdaging aan te gaan: hoe vertel je 3000+ werknemers wat de vernieuwde koers van de hele instelling wordt? Vanaf begin tot en met midden in het proces blijven we elkaar kritische vragen stellen. Vertel je nu wel de kern? Verbeeld je nu wel het juiste? Komt dit wel goed over? Door te starten met een inhoudelijke ideation sessie vang je al redelijk veel van deze vragen op. Toch is continue contact en samen bijsturen het belangrijkste. Begin juli is het gehele project af.


Wil jij als eerste op de hoogte zijn? Schrijf je dan in voor de updates!

Wat we nog meer hebben geschreven:

header-background
Waar wacht je nog op?
We hebben voor elk probleem een passende oplossing!

Overtuigd van onze kwaliteiten? Of wil je graag wat meer weten over de mogelijkheden en de kosten? Neem vandaag contact op en we komen binnen een werkdag bij je terug. Ook buiten kantooruren, doen we niet moeilijk over.

Launch me to succes